Podany adres e-mail nie jest powiązany
z żadnym zapytaniem.
Powiedz jak możemy Ci pomóc

CineAD Klaudiusz Wach

Jastrzębie-Zdrój

2

Wiadomość została wysłana

Trzymaj rękę na pulsie! Wykonawca
niedługo
powinien się z Tobą
skontaktować.

Wiadomość do:

W jaki sposób sprzedawać swój produkt w mediach społecznościowych?

Autor: CineAD Klaudiusz Wach, publikacja: 2021-12-02

W niniejszym artykule odpowiem na jedno z najczęściej pojawiających się pytań w branży, w której oferuję swoje usługi... ale nie wyczerpię tematu. Dlaczego? Dlatego że sprzedaż to proces, na który składa się wiele aspektów, zależnych między innymi od branży i wielkości firmy. Jest jednak kilka elementów, które są stałe (niezależnie od charakteru i branży firmy). I to właśnie na części z nich skupię się w dzisiejszym artykule.

Specjalista od strategii marketingowej

Marketing w mediach społecznościowych

Podstawowym elementem jest grupa docelowa. Podkreślam te dwa słowa, ponieważ niepoprawnie dobrana grupa docelowa (lub w ogóle nieokreślona) w przypadku marketingu w mediach społecznościowych spowoduje zmarnowanie budżetu reklamowego i nie przyniesie żadnych korzyści dla firmy.

Posłużę się tutaj przykładem firmy zajmującej się montażem instalacji fotowoltaicznych. Czy posiadając taką firmę i wydając określoną miesięczną kwotę na płatne reklamy, chcielibyśmy, aby nasza reklama docierała do osób, które i tak nie kupią naszego produktu, ponieważ nie jest dla nich przeznaczony? Na przykład do uczniów liceum lub osób, które nie mieszkają w domach jednorodzinnych? Zdecydowanie nie.

Analogicznie, czy oferując usługę strzyżenia psów, chcemy docierać do osób, które nie posiadają psa z uwagi na alergię?

Oczywiście istnieje szansa, że osoby, które nie mieszkają w domach jednorodzinnych, niepełnoletni lub alergicy powiedzą o firmie znajomym albo w przyszłości staną się potencjalnymi klientami, ale szansa na to jest stosunkowo mała, i nie to jest naszym celem. Zdecydowanie efektywniejszą opcją będzie ustalenie i dotarcie bezpośrednio do grupy docelowej, która kupi nasz produkt tu i teraz (w domyśle w stosunkowo krótkim odstępie czasu).

W tym wypadku warto wyznaczyć kilka grup na podstawie cech, które sprawiają, że osoba ta może być zainteresowana naszym produktem, lub wyświetlona reklama sprawi, że zainteresuje się naszym produktem, mimo iż nigdy wcześniej o nim nie słyszała. Zdecydowanie warto eksperymentować i kierować treści do różnych grup docelowych.

Skuteczna treść reklam

Kolejnym aspektem, który poruszę, jest treść reklam. Bardzo często przemieszczając się po mediach społecznościowych jako konsument, spotykam się z bardzo (kolokwialnie, ale szczerze) brzydkimi treściami, nieestetycznymi grafikami oraz postami z błędami ortograficznymi i stylistycznymi, które w żaden sposób nie wzbudzają mojego zaufania, a jedynie tworzą awersję w kierunku firmy, która je wyświetla.

Tworząc samodzielnie reklamy/posty/treści, warto skupić się na ich estetyce i przede wszystkim (choć brzmi to bardzo prosto) przekazie. Idealną reklamą jest taka, która wnosi jakąkolwiek wartość do życia potencjalnego klienta, przekaże branżową ciekawostkę, zainteresuje go treścią i/lub pokaże nas w jego oczach jako specjalistów.

Jeżeli nie posiadasz umiejętności obsługi programów graficznych, a nie jesteś w stanie zatrudnić zewnętrznej firmy do obsługi mediów społecznościowych, warto skorzystać z gotowych rozwiązań. W sieci funkcjonuje wiele serwisów, gdzie za niewielką opłatą możesz zakupić gotowe szablony graficzne postów i edytować je według własnego uznania, m.in.: Canva, Envato, lub Adobe Stock.

Praca z klientem w mediach społecznościowych

Z perspektywy doświadczenia w pracy z klientami zauważam, że najlepiej w przypadku Facebooka i Instagrama sprawdzają się promowane filmy, w których pokazujemy proces powstawania/sprzedaży/użytkowania naszego produktu z naszym komentarzem (szczególnie w przypadku przeplatania krótszych i dłuższych materiałów pomiędzy różnymi grupami docelowymi).

W następnych artykułach poruszę kolejne uniwersalne i ważne aspekty promowania firmy w Internecie. Zachęcam do śledzenia profilu.

Serdecznie zapraszam również do sprawdzenia metod, które przekazałem w dzisiejszym artykule we własnej firmie. Jeżeli jeszcze tego nie robisz, skontaktuj się, chętnie odpowiem na wszelkie pytania.

Pamiętaj jednak, że jest to tylko ułamek całego procesu i w przypadku inwestowania większych kwot w płatne reklamy, warto skorzystać z usług specjalisty, aby budżet reklamowy przyniósł maksimum zysków.

Przejrzyj: Firmy od reklamy internetowej

Reklama internetowa - komu zlecić?

Poniżej przedstawiamy ranking 6 147 Specjalistów od Kampanii Reklamowych najlepszych w 2024 roku w poszczególnych miastach powiatowych:

Więcej poradników o reklamie internetowej